tisdag 9 september 2014

Centerpartiet?

Ja vad menar jag med centerpartiet?
Jo på fredag i skolan ska vi ha debatt och jag lottades ut till centern med en annan elev men det var inte det intressanta.
Efter besöket på Huddinge skulle jag hem men när vi kom till Stockholms central.
så var det en hel panel om centerpartiet.
Då tänkte jag att nu har jag chans att gräva fram lite information inför debatten. Så jag gick fram och min pappa fick ur sig på en gång att jag skulle ha debatt i skolan och då fick vi massor av papper eller små häften med lite information. Sedan började vi prata lite och det slutade med att jag skulle vara med i centerns ungdomsförbund. Det verkade faktiskt spännande och jag har börjat gillar centern mer och mer tack vare skolan.
Centerpartiets miljöminister var där "Lena Ek" och vi hälsade. Det gjorde min dag med försening vid Huddinge och allt plus att jag har missat alla SO lektioner den här veckan...
Måste bara nämna att jag träffade en läkare som jag inte hade sett på länge.
Iallafall, så nu är det bara att plugga på!
Mycket har hänt idag och det var spännande. Nu vill jag lära mig mer om centerpartiet!
Om några år får man rösta och då är det bra att veta lite om alla partier.
Kanske inspiration till en tårta? Fråga inte hur det kom ut ur hjärnan på mig men bäst inspiration får man enkelt från vardagen. Jupp that's true enligt mig.
Baka på! 
Vi ses!